הבלתי רגיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבלתי רגיל
The Prodigy
בימוי ניקולס מקארתי
הופק בידי טארה פארניי
טריפ וינסון
תסריט ג'ף באלר
עריכה טום אלקינס
בריאן אופברג
שחקנים ראשיים טיילור שילינג
ג'קסון רוברט סקוט
קולם פיור
מוזיקה ג'וסף בישארה
צילום ברידג'ר נילסון
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וינסון
חברה מפיצה סרטי אוריון
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בפברואר 2019
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימהמותחן
תקציב 6 מיליון דולר
הכנסות 21.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו theprodigy
whatswrongwithmiles.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבלתי רגילאנגלית: The Prodigy) הוא סרט אימה אשר בוים על ידי ניקולס מקארתי, לפי תסריט שכתבו טארה פארניי וטריפ וינסון.[1] את הדמויות הראשיות מגלמים טיילור שילינג, ג'קסון רוברט סקוט וקולם פיור.[1]

הסרט יצא לאקרנים ב-8 בפברואר 2019, בהפצת סרטי אוריון.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 באוגוסט 2010 באוהיו, רוצח סדרתי בשם אדוארד סקארקה נורה ונפצע באופן אנוש בזמן פשיטה משטרתית. במקביל למותו של אדוארד, ילד בשם מיילס נולד לזוג הנשוי שרה וג'ון בפנסילבניה. כבר מגיל צעיר, מיילס מציג אינטליגנציה מוגברת ומתחיל לדבר באופן שוטף עוד במהלך ינקותו.

ב-2018, שרה וג'ון מתחילים להבחין בשינויים התנהגותיים אצל מיילס בן ה-11. באחד הלילות, מיילס מותח את הבייביסיטרית שלו, זואי ופוצע אותה, אך לאחר מכן אינו זוכר דבר מהתקרית. בבית הספר, מיילס תוקף את אחד התלמידים עם מפתח צינורות. שרה לוקחת את מיילס לפסיכולוגית בשם איליין שטראסר ומשמיעה לה הקלטה של מיילס, בה הוא מדבר בשפה לא מובנת בזמן שהוא ישן. איליין מעבירה את ההקלטה לקולגה שלה בשם ארתור ג'ייקובסון, שמתמחה בלידה מחדש וגלגול נשמות. ארתור חושף שהניב בו מיילס משתמש בזמן שהוא מדבר מתוך שינה הוא למעשה ניב הונגרי והפירוש של המילים שמיילס אומר הן "אני אעקור לך את העיניים ואצפה בך מתה, זונה".

שרה מתקשה להאמין להשערותיו של ארתור, לפיהן רוח זדונית פלשה לגופו של מיילס. בחזרה בבית, כלב המשפחה נעלם וג'ון נעשה מוטרד לאחר שהוא לומד שמיילס הקליט את המתרחש בחדר השינה של הוריו באמצעות מוניטור לתינוקות. ג'ון עוזב את הבית ועובר להתגורר אצל אחיו, בכך שרה נשארת לבדה עם מיילס. בהמשך, שרה מגלה בבית נחיל זבובים ומוצאת את ראשו הכרות של כלב המשפחה במרתף. מיילס מתנצל ומסביר שמישהו פולש לחלומותיו במהלך הלילה ומפציר בו "לעשות מקום" (כלומר, שהגוף של מיילס ייארח את שניהם).

שרה לוקחת את מיילס לארתור והאחרון מהפנט את מיילס במטרה לשחזר זכרונות מהגלגול הקודם שלו, בתקווה להצליח לתקשר עם הרוח ששוכנת בגופו של מיילס. ההיפנוזה מצליחה ושרה וארתור לומדים מהרוח שהוריו היו מהגרים מהונגריה. למרות זאת, הפגישה מקבלת תפנית אפלה כשמיילס מאיים להאשים את ארתור בכך שסימם אותו וניצל אותו מינית. בעקבות זאת, ארתור עוצר את ההיפנוזה. בהמשך, ארתור מוצא את המילה "סקארקה" חרוטה על ספת העור במשרדו, אותה מיילס חרט קודם לכן בעזרת ציפורניו. ארתור מתקשר לשרה ומסביר לה שהוא חושד שהרוח ששולטת על גופו של מיילס היא רוחו של אדוארד סקארקה, שרוצה לחזור לחיים במטרה להמשיך את מסע הרצח שלו.

לאחר שחיפשה מידע על אדוארד, שרה לומדת שהוא מת רק מספר דקות לפני לידתו של מיילס ובדומה למיילס, שתי הקשתיות בעיניו הן בצבעים שונים. שרה וג'ון מנסים לאשפז את מיילס, אך האחרון דוקר את ג'ון במהלך הנסיעה לבית החולים והמשפחה עוברת תאונת דרכים. בעקבות התאונה, ג'ון נכנס למצב של תרדמת. בחדרו של מיילס, שרה מוצאת ערימת גזרי עיתון המתייחסים לאדוארד ופשעיו וכן ספר מאת מרגרט סיינט ג'יימס, הקורבן האחרון של אדוארד שהצליחה לברוח ממנו ולהוביל את המשטרה אליו.

שרה מבינה שאדוארד רוצה לחזור לחיים כדי לרצוח את מרגרט. שרה מחליטה לרצוח את מרגרט בעצמה, תוך מחשבה שבעשותה כך, אדוארד לא יזדקק לגופו של מיילס ויעזוב אותו לנפשו. שרה מרדימה את מיילס בעזרת כדורי שינה ולאחר מכן נוסעת ביחד איתו לביתה של מרגרט. בהגיעם, שרה מעמידה פנים שהיא אישה מוכה שהתרשמה עמוקות מספרה של מרגרט, בכך היא משכנעת את מרגרט להכניסה לביתה. מיד לאחר מכן, שרה שולפת אקדח, אך לא מסוגלת לירות במרגרט. מיילס נכנס לבית ומתחיל לתקוף את מרגרט עם סכין קצבים, דוקר ומבתר את גופה. שרה רודפת אחר מיילס מחוץ לבית במטרה לנחם אותו, תוך מחשבה שרוחו של אדוארד סופקה ועזבה את גופו. למרות זאת, אדוארד חושף שהוא בשליטה מלאה על גופו של מיילס ושנשמתו של מיילס כבר לא קיימת.

שרה מנסה לירות במיילס / אדוארד למוות, אך לפני שהיא מצליחה, חוואי שעבר במקום יורה בשרה (מתוך מחשבה שהיא מנסה להרוג את בנה) והורג אותה. זמן מה לאחר מכן, מיילס נשלח לחיות אצל משפחת אומנה עד שג'ון ישתחרר מבית החולים. בחדר השינה החדש שלו, מיילס בוהה המראה והשתקפותו של סקארקה מוצגת לצופים.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
טיילור שילינג שרה בלום
ג'קסון רוברט סקוט מיילס בלום
דוד קולסמית מיילס בלום בן ה-5
פול פאטו אדוארד סקארקה
קולם פיור ארתור ג'ייקובסון
בריטני אלן (אנ') מרגרט סנט ג'יימס
פיטר מוני (אנ') ג'ון בלום
אולוניקה אדלי (אנ') רבקה
אליסה מולכרי זואי
פאולה בודרו איליין שטראסר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 The Prodigy, נבדק ב-2019-04-07
  2. ^ Greg Evans, Greg Evans, ‘The Prodigy’ Teaser: Something Evil Is Inside Sweet Little Miles And Wants Out, Deadline, ‏2018-10-22 (באנגלית)
  3. ^ "What's Wrong With Miles?" in the First Trailer for The Prodigy, pastemagazine.com (באנגלית)